Számla- és bankváltás
Számla- és bankváltás 5 egyszerű lépésben
- Kalkulátorunk segítségével válassza ki az Ön számára legmegfelelőbb csomagok
- Nyissa meg a kiválasztott számlát, amelyet kezdeményezhet online, vagy az Önhöz legközelebb lévő bankfiókban (a bankfiók felkeresése ügyfél azonosítás céljából mindkét esetben szükséges)
- Töltse ki és adja le a „Számlaváltási meghatalmazás” nevű nyomtatványt
- Várja meg, míg a kérelemmel kapcsolatban az új és a korábbi pénzügyi szolgáltatói intézkednek, amelynek eredményéről értesítést kap
- Használja az új számlacsomagját
A 263/2016 (VIII.31) Korm. rendelet alapján kezdeményezett fizetési számlaváltás keretein belül lehetősége nyílik váltania a pénzforgalmi szolgáltatók között.
Amennyiben a MagNet Bankot választja új számlavezető pénzforgalmi szolgáltatójának, úgy Bankunk az eljárás keretein belül felkeresi a kérelemben megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltatóját és az Ön felhatalmazása alapján intézkedik.
Miről rendelkezhet a számlaváltás keretén belül?
- beszedések (továbbiakban: csoportos beszedési megbízások) átirányításáról
- rendszeres, fix összegű átutalási megbízások áthozataláról
- beérkező átutalások (munkabér, nyugdíj stb.) átkéréséről
- korábbi fizetési számla felmondásának ügyintézéséről
- illetve igényelheti ezek részleges áthelyezését is
A számlaváltás menete*
*A számlaváltás menete csupán tájékoztató jellegű adatokat tartalmaz és egy átlagos esetet modellez, a szükséges munkanapok száma elsődlegesen a korábbi pénzszolgáltató válaszadási idejétől, a jogszabályi előírásoktól függ, és nem feltételez hiánypótlási felhívást, valamint élő bank- és hitelkártya, vagy egyéb hitel lezárását.
1. lépés
A „Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatvány ügyfél általi kitöltése, aláírása és bankfiókban történő leadása. A fizetési számla váltás kezdeményezéséhez a személyazonosságát igazoló okmányok bemutatása szükséges. „Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatványból értesülhet mindazon adatról, amelyet Önnek a számlaváltáshoz a Bank számára meg kell adnia.
2. lépés
A „Számlaváltási meghatalmazás”nyomtatvány átvételétől számítva Bankunk 2 munkanapon belül értesíti a nyomtatványban megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltatót a számlaváltási kérelemről és bekéri a nyomtatványban megjelölt adatokat.
3. lépés
Sikeres adatszolgáltatás esetén a „Számlaváltási meghatalmazás” nyomtatványon megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltató a kérelem jóváhagyásáról vagy elutasításáról (pl. azonosító adatok eltérése, hibás aláírás, hiányos vagy nem létező számlára történő hivatkozás stb.) 5 munkanapon belül értesíti Bankunkat.
4. lépés
Az adatszolgáltatást követően a MagNet Bank 5 banki munkanapon belül beállítja a saját rendszerében a nyomtatványban megjelölt korábbi pénzforgalmi szolgáltatótól átvett fizetési megbízások teljesítését és amennyiben az ügyfél kérelmezte értesíti az Ügyfél számlájára rendszeresen átutalásokat teljesítő (munkabér, nyugdíj stb.) fizető feleket.
+1 lépés
Éljen döntési lehetőségeivel és legyen a Közösség hőse! Ellenőrizze Közösségi Hatását a NetBank felületen a Közösségi funkciók alatt.
FONTOS! A számlaváltási eljárás nem jelenti automatikusan a régi bankszámla megszüntetését, amennyiben ezt szeretné megtenni, ezt külön kell kérelmeznie az eljárás során.
Javaslatok a bankváltással kapcsolatban
- Figyelmesen olvassa el a Számlaváltással kapcsolatos Hirdetményünket.
- Gondolja végig, hogy az előző számlájához kapcsolódóan milyen szolgáltatásokat, milyen beállításokkal vett igénybe, ügyintézőink ennek megfelelően segítenek kiválasztani a megfelelő számlacsomagot.
- Gondoskodjon az előző folyószámlájához kapcsolódó alszámlák, betétek, befektetések és hitelek helyzetének rendezéséről
- Amennyiben az előző pénzforgalmi szolgáltatónál lévő számlájának megszüntetését Ön szeretné intézni, az átmeneti beállítási időszakban ne zárja le az előző számláját, hogy munkáltatója, szolgáltatói és partnerei is át tudják vezetni számlaszámának változását
- Előző számláján hagyjon elegendő fedezetet a számla megszüntetésének és egyéb könyvelés alatt álló díjainak teljesítésére
További kérdés esetén forduljon a
Fontos! Amennyiben Bankunk a számlaváltással érintett folyamatban korábbi pénzforgalmi szolgáltatóként szerepel, a Számlaváltással kapcsolatos Hirdetmény tartalmazza a fontos információkat.
A fizetési számlaváltással kapcsolatos jogvita rendezésére tett sikertelen kísérlet esetén a Magyar Nemzeti Bankról szóló törvény szerinti pénzügyi fogyasztói jogvita peren kívüli rendezése érdekében Ön a Pénzügyi Békéltető Testülethez fordulhat.