GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
1. MIT JELENT A FIZETÉSI KÉRELEM?
Az azonnali fizetési műveletek indításához kapcsolódóan fizetési kérelem típusú üzenetek küldhetők és fogadhatók. Ennek
lényege, hogy a kedvezményezett a fizető félnél azonnali átutalást kezdeményezhet a művelet teljesítéséhez szükséges információk
megküldésével (pl. összeg, fizető fél bankszámlaszámát azonosító adatok, érvényességi határidő). A fizetési kérelem a benyújtását
követően maximum két hónapig érvényes. Jellemző felhasználási területe a közüzemi számlák kifizetése, sárga csekkek kiváltása,
különböző partnerek, akár magánszemélyek közti számlakiegyenlítés. Fizetési kérelemmel egy azonnali átutalási megbízás kezdeményezhető
a kérelem címzettjénél, aki szabadon dönthet arról, hogy a kérelem elfogadásával elindítja-e a kért átutalást.
A fizetési kérelem egy szöveges üzenet , ami önmagában nem jár pénzmozgással.
- A fizetési kérelem indításával a kedvezményezett fél azonnali átutalást kérhet a saját részére a fizető féltől . A fizetési kérelemnek tartalmaznia kell a kért összeget és minden olyan adatot, amely egy átutalás elindításához minimálisan szükséges.
- Fizető fél a kérelemben az átutalás összes adatát megkapja és az adatok ellenőrzése után azt
-jóváhagyhatja,
-elutasíthatja
-figyelmen kívül hagyhatja - A fizetési kérelem elfogadásával elinduló átutalás az azonnali fizetési rendszeren keresztül teljesül, ezért a fizető fél jóváhagyása után a kedvezményezett fél 5 másodpercen belül megkapja a címzett által jóváhagyott összeget .
2 . MIT JELENT A FIZETÉSI KÉRELEM FOGADÁSA SZOLGÁLTATÁS?
Fizetési kérelem fogadása szolgáltatás: olyan az azonnali átutaláshoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatás, melyben a kedvezményezett által a fizetési kérelem üzenetben meghatározott érvényességi időn belül, a részére megküldött fizetési kérelmet elutasíthatja, elfogadhatja, figyelmen kívül hagyhatja . A fizetési kérelem elfogadásával az Ügyfél azonnali átutalást indít a kedvezményezett részére a fizetési kérelem üzenetében foglalt adatokkal.
3. A MAGNET BANK ZRT. MELY ELEKTRONIKUS CSATORNÁN KERESZTÜL BIZTOSÍTJA A FIZETÉSI KÉRELEM FOGADÁS SZOLGÁLTATÁST?
A MagNet Bank Zrt. a fizetési kérelem fogadás szolgáltatást ügyfelei számára a MagNet Bank Netbank felületén keresztül biztosítja.
4. HOGY ÉRTESÜLÖK ARRÓL, HOGY FIZETÉSI KÉRELMEM ÉRKEZETT?
A beérkezett fizetési kérelemről az Ügyfelek a MagNet Bank NetBank felületén NetBank levél postaláda üzenetben , a MagNet Bank MobilBank alkalmazással rendelkező ügyfelei Push üzenetben és NetBank levél üzenet formában is kapnak értesítést.
5. A BEÉRKEZŐ FIZETÉSI KÉRELMEKKEL KAPCSOLATBAN MIKOR KAPOK ÉRTESÍTÉST?
A beérkező fizetési kérelmekről a beérkezést követően haladéktalanul értesítést küldünk Ügyfeleink részére.
A beérkezett, de még nem teljesített fizetési kérelmekről az érvényességi idő lejárata előtti napon is értesítjük Ügyfeleinket.
Amennyiben a kedvezményezett fél a fizetési kérelmet visszavonja, a visszavonás tényéről tudomásszerzést követően szintén haladéktalanul értesítés küldés történik Ügyfeleink részére.
6. MENNYI A FIZETÉSI KÉRELEM ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE?
A fizetési kérelem érvényességi ideje két hónap , azonban a fizetési kérelmet kezdeményező ügyfél ennél rövidebb határidőt is meghatározhat.
7. MEKKORA ÖSSZEG KÉRHETŐ FIZETÉSI KÉRELEMBEN?
A fizetési kérelem 20 millió forintnál magasabb összeg nem kérhető és nem is teljesíthető. A fizetési kérelemben kérhető összeg felső határa az azonnali fizetési rendszerben indítható átutalás felső értékhatárával egyező.
8. FIZETÉSI KÉRELEM ÉRKEZHET-E MÁSODLAGOS AZONOSÍTOM MEGJELÖLÉSÉVEL?
Fizetési kérelmet nemcsak számlaszámra, hanem a fizető fél regisztrált másodlagos számlaazonosítójára (e-mail-cím, mobiltelefonszám, adószám, adóazonosító jel) is küldhető. Azaz, ha Ön rendelkezik regisztrált másodlagos azonosítóval, akkor azt is megadhatja partnere számára.
9. A RÉSZEMRE ÉRKEZETT FIZETÉSI KÉRELEM ADATAIN TUDOK MÓDOSÍTANI?
A fizetési kérelem küldője jelölheti ki az üzenetben, hogy a kérelem összege a fizető fél által módosítható-e vagy sem . Ha a fizetési kérelem összege módosítható, akkor az a kérelemben foglalt eredeti összegtől eltérő – alacsonyabb vagy magasabb
– összeggel is teljesíthető, de csakmaximum az azonnali átutalás értékhatáráig – azaz jelenleg 20 millió Ft-ig.
A fizetési kérelem küldője kijelölheti azt is, hogy a közlemény rovat módosítható, avagy nem . Ha a közlemény rovat módosítható, akkor a lehetőség van az abban szereplő szöveg törlésére, kiegészítésére vagy teljes
felülírására.
10. A FIZETÉSI KÉRELEM ELUTASÍTÁSA ESETÉN TUDOK VISSZAJELZÉST, MEGJEGYZÉST MEGADNI A FIZETÉSI KÉRELEM KÜLDŐJE RÉSZÉRE?
Igen, egy beérkezett fizetési kérelem elutasításakor lehetősége nyílik arra, hogy a megadja az elutasítás indokát.
11. MI TÖRTÉNIK A KAPOTT FIZETÉSI KÉRELEMMEL, HA ÉRVÉNYESSÉGI IDEJE ALATT NEM VÁLASZOLOK RÁ?
Amennyiben Ön a fizetési kérelem érvényességi időtartamán belül nem válaszol rá – azaz nem fogadja el, nem utasítja vissza – tehát figyelmen kívül hagyja azt, a fizetési kérelem lejárt státuszba kerül . A lejárt státuszú fizetési kérelmeket a NetBank felületen visszakeresheti, de tranzakciót nem kezdeményezhet rá.
12. MI A KÜLÖNBSÉG A FIZETÉSI HATÁRIDŐ ÉS A LEJÁRAT KÖZÖTT?
A fizetési kérelem küldőjének lehetősége van fizetési (teljesítési) határidőt megadni a fizetési kérelem adatai között. Ez az időpont vagy egyezik, vagy korábbi, mint a lejárat időpontja . Amennyiben a fizetési határidő korábbi, mint a lejárat időpontja, akkor a fizetési kérelem a két időpont között még teljesíthető, elutasítható, figyelmen kívül hagyható .
13. VAN-E ARRA LEHETŐSÉGEM, HOGY SZÁMLÁIMRA FIZETÉSI KÉRELEM NE ÉRKEZZEN, MIT KELL TENNEM ENNEK ÉRDEKÉBEN?
Igen, Önnek van arra lehetősége, hogy a fizetési kérelem fogadása szolgáltatást számláin letiltsa vagy annak limit összegét módosítsa . A szolgáltatás letiltását a MagNet Bank NetBank felületén, a Fizetési kérelem / Fizetési kérelem beállítások menüpontban tudja megtenni.
14. MILYEN DÍJJAL JÁR A FIZETÉSI KÉRELEM FOGADÁSA SZOLGÁLTATÁS?
A fizetési kérelem fogadás szolgáltatáshoz kapcsolódó aktuális díjak az adott bankszámlára érvényes lakossági vagy vállalti banki hirdetményekben tekinthetők meg . A fizetési kérelmek elfogadásával induló azonnali átutalásra a Bank nem számít fel megbízási, tranzakciós díjat a lakossági ügyfelek esetében.
15. MI A TEENDŐM, HA KÉTES GYANÚS FIZETÉSI KÉRELMET KAPTAM?
A kapott fizetési kérelmet jóváhagyás előtt célszerű áttekinteni, különösen a küldő fél neve, számlaszáma, összege, a közlemény
és megadott egyéb adatok alapján. Fontos meggyőződni arról, hogy jogos-e a fizetési kérelem. Amennyiben az adatok alapján
gyanú merül fel, hogy nem jogos a fizetési kérelem, célszerű azt elutasítani vagy figyelmen kívül hagyni. Ön - elutasítás
esetén - a küldő fél felé szabadszöveges tájékoztatást küldhet az elutasítás indokáról.
Ha egy adott kérelem esetén felmerül Önben, hogy csalók küldhették, kérjük, jelezze azt az info@magnetbank.hu e-mail címen,
vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon a +36-1-428-8888 telefonszámon.