Milyen teendője van az Ügyfeleknek a forintosításhoz kapcsolódóan?
Azon ügyfeleknek, akik élni kívánnak a forintosítással nincs teendőjük, mert a forintosítást a bankok – a jogszabályi előírásoknak megfelelően – automatikusan elvégzik. Azon ügyfelek, akik nem kívánnak élni a forintosítás lehetőségével, azok a bank tájékoztatásának (lásd: Mi a forintosítás menetrendje? b pont) kézhezvételétől számított 30 napon belül jelezhetik erre vonatkozó igényüket.
Fontos, hogy devizahitelét csak akkor tarthatja meg az ügyfél, ha megfelel a korábban leírt feltételeknek, ellenkező esetben a hitel forintosítása megtörténik. A feltételek fennállását a kérelmezőnek kell igazolnia.Több adóstárs esetén az adóstársaknak egybehangzó nyilatkozattal kell kérelmezniük, hogy a forintosításra ne kerüljön sor.