Védekezés a kibercsalások ellen

Összegyűjtöttünk néhány általunk és a Magyar Nemzeti Bank által javasolt figyelmeztetést,
amelynek betartásával elkerülhető, hogy csalás áldozatai legyünk

  • A MagNet Bank munkatársai soha nem kérnek bankszámlájához vagy internetbankjához kapcsolódó adatokat. Bankunk sem telefonon, sem e-mailben, sem SMS formájában sohasem kéri el a NetBank felhasználónevét, NetBank vagy a MobilBank jelszavát, az erős-ügyfélhitelesítésre szolgáló jelszavakat, belépési adatokat, PIN-kódokat. ⁣  A Bank soha nem kéri, hogy ne a Bank hivatalos weblapjáról (www.magnetbank.hu), hanem linken keresztül elérhető – a hivatalos weboldaltól eltérő – weboldalon keresztül csatlakozzon a NetBankjához.
  • Legyen gyanús, ha Önt bármilyen csatornán felkeresik és NetBank bejelentkezéshez szükséges adatokat vagy bankkártyához kapcsolódó adatokat kérnek.
  • Visszaélés megelőzése érdekében nincs szükség „biztonsági számlára” való utalásra, ilyet egyik valós banki ügyintéző sem kér, ne utaljon „biztonsági számlára”.
  • Soha ne telepítsen eszközeire Ön számára ismeretlen szoftvert, programot (pl. AnyDesk, TeamViewer) telefonhívás vagy egyéb csatornán ismeretlen személy általi kérésre
  • Soha ne lépjen be a NetBankba egy ismeretlen személy által továbbított linken keresztül. A belépést mindig a korábbiakban is használt módon tegye, majd belépéskor minden esetben ellenőrizze a címsávban a weboldal címét ( http://www.magnetbank.hu vagy https://magnetbank.hu/NetBank ...), amennyiben eltérést tapasztal zárja be az oldalt!
  • Legyen gyanús, ha a böngésző címsorában nem jelenik meg a biztonsági tanúsítványra utaló lakat ikon, melyre kattintva ellenőrizheti, hogy a tanúsítványt valóban a MagNet Bank adta ki.
  • Amennyiben interneten keresztül ad el terméket nem szükséges belépni az internetbankba, hogy az értékesített áru ellenértékét megkapja, a beérkező utalást nem szükséges jóváhagyni.
  • A Bank által továbbított SMS és Push üzentek teljes tartalmát figyelmesen olvassa el, az üzenetekben küldött kódot ne adja meg senkinek, mivel azok segítségével lehetőséget nyújt visszaélés kezdeményezésére. A kódszavakat csak akkor használja fel, ha a kódszót tartalmazó üzenet funkciója megegyezik az Ön szándéka szerint elvégzendő banki művelettel.
  • Állítson be bankkártyájához napi limiteket, csak abban az esetben emelje fel, ha valóban használja, majd csökkentse biztonságos szintre az összegeket
  • Elektronikus csatornán keresztüli bankolás esetén javasoljuk gondolja át, hogy saját számlájához NetBankon, illetve MobilBankon keresztül hozzáférést ad-e más felhasználónak (meghatalmazottnak), ugyanis a meghatalmazott saját NetBankjának, illetve MobilBankjának kompromittálódása, vagy a meghatalmazott NetBankjához/MobilBankjához tartozó belépési adatok, illetve személyes hitelesítési adatok illetéktelen személyek általi megszerzése vagy ellopása esetén hozzáférhetnek az Ön számlájához is és utalásokat, tranzakciókat kezdeményezhetnek, beállításokat változtathatnak meg, így akár az Ön teljes számlaegyenlege, megtakarítása veszélybe kerülhet, amely kockázattal kapcsolatos kárt és felelősséget kizárólag Önnek, mint Számlatulajdonosnak kell viselnie.

Magyar Nemzeti Bank ajánlása:

  • Ellenőrizze rendszeresen online fiókjait!
  • Ellenőrizze rendszeresen bankszámláját és gyanús tevékenységekről tegyen bejelentést bankjánál!
  • Az interneten csak biztonságos webhelyeken fizessen! Ellenőrizze, hogy a webhely címének beírására szolgáló mezőben látható-e a lakat, illetve figyeljen arra, hogy a webcím eleje https legyen és csak biztonságos kapcsolatot használjon! Nyilvános wifi helyett saját mobilinternetre csatlakozzon!
  • Bankja soha nem kérdez olyan bizalmas információkat telefonon vagy e-mailben, mint az online fiókja hitelesítő adatai (felhasználónév, jelszó). Ha ilyen jellegű felszólítást kap, gyanakodjon és mielőbb jelentse bankjánál!
  • Ne osszon meg senkivel telefonon vagy e-mailben banki vagy személyes adatot, beleértve a bankkártya adatokat is!
  • Ne készítsen, küldjön vagy tegyen közzé közösségimédia-felületeken a bankkártyáiról készült fotót!
  • Ne telepítsen semmilyen alkalmazást a számítógépére vagy mobiltelefonjára más kérésére, még akkor sem, ha azt a bankja nevében teszik.
  • Minél sürgetőbb egy hívás vagy üzenet, annál gyanúsabb.
  • Ha egy ajánlat túl jónak tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, szinte minden esetben csalás.
  • Nézzen utána, ellenőrizze az adott oldalt, mielőtt vásárol!
  • Csak akkor fizessen, ha biztonságos az internetkapcsolat! Kerülje az ingyenes vagy nyilvános wifit!
  • Mindig ügyeljen a személyes adatai biztonságára, valamint azok biztonságos tárolására!
  • Szoftverjeit rendszeresen frissítse, tartsa őket napra kész állapotban!
  • Gondolja át alaposan mennyi személyes információt oszt meg a közösségimédia-oldalakon! A csalók az adatai és fényképei felhasználásával hamis személyazonosságot hozhatnak létre, vagy megpróbálhatják átverni.
  • Használjon biztonságos hitelesítést!
  • Ha azt gyanítja, hogy megadta fiókja adatait egy csalónak, azonnal vegye fel a kapcsolatot a bankjával!

Vértezze fel magát a kibercsalásokkal szemben!

Látogasson el a KiberPajzs honlapra!