A csalók lemásolják az eredeti webáruházak weboldalait, kedvelt termékeit és jelentős kedvezménnyel, kihagyhatatlan ajánlatokkal
hirdetik meg azokat. Céljuk nem a kedvezményes értékesítés, mind inkább a banki adatok, bankkártya adatok megszerzése.
A csalók a csomagküldő szolgálatok nevében is kereshetik. Ilyenkor e-mailt vagy SMS-t küldenek, melyben jelzik, hogy a kiszállítási
cím pontosításra szorul, pár száz forintot díjat szükséges még fizetni, hogy a csomag kézbesítésre kerüljön. Általában egy
linket is továbbítanak az üzenetben, ami egy olyan weboldalra vezet, ahol a bankkártya adatokkal kell elindítani a fizetést,
mely adatot a csalók a megszerzést követően haladéktalanul felhasználnak.
Hogyan ismerheti fel?
- Az SMS, e-mail üzenet megfogalmazása sürgető, arra utal, hogy csak a link megnyitásával teljesül a szolgáltatás, melyre szűk határidőt szabnak.
- Gondolja át, valóban vár-e csomagot az adott szolgáltatótól, webáruháztól!
- Az SMS külföldi telefonszámról érkezik, nem a korábban a szolgáltatótól megszokott számról.
Hogyan védekezhet?
- Állítson be vásárlási limitet a bankkártyájához! Ha teheti, csak jól ismert, megbízható webáruházból vásároljon!
- Gondolja át, valóban vár-e csomagot az adott szolgáltatótól, webáruháztól! Mindig ellenőrizze az üzenet feladóját, a küldő telefonszámát, ne kattintson kéretlen ajánlatokra!
- Ha túl szép az ajánlat, érdemes utána nézni!
- Mielőtt jóváhagy egy fizetést, ellenőrizze az összeget és a kereskedő nevét.
- Ha csomagot vár, gyanú esetén érdemes még a fizetést megelőzően felvenni a valós csomagküldő szolgálattal, szolgáltatóval a kapcsolatot, ellenőrzés céljából.
Amennyiben NetBank/MobilBank adatait, jelszavát, bankkártya adatait e-mailben vagy SMS-ben kérik, haladéktalanul vegye fel
a kapcsolatot Bankunkkal, amennyiben válaszolt az üzenetre és kiadta azokat!
További hasznos információkért látogasson el a Biztonságos Bankolás oldalunkra ( https://www.magnetbank.hu/biztonsagos-bankolas ), illetve keresse fel a KiberPajzs ( https://kiberpajzs.hu/ ) oldalát