Újabb csalási forma 

Új csalási formára szeretnénk felhívni a figyelmet: banki belső érintettségre (csalásra), adatszivárgásra hivatkoznak a csalók.

Bankunkhoz érkezett információ szerint a csalók más Bank nevében kezdeményeznek telefonhívást Ügyfeleink felé, mely hívás során a Bankfelügyelettől és a Bankszövetségtől kapott olyan felhatalmazásra hivatkoznak, ami alapján feljogosítást kaptak banki belső érintettség, adatszivárgások felderítésére.

A telefonhívás során a visszaélés megakadályozására hivatkozva a csalók elkérik az Ügyfelek NetBank /Mobilbank belépési adatait, jelszavát, bankkártya adatait, illetve tranzakciókhoz kapcsolódó jóváhagyó kódokat. Az Ügyfeleket arra kérik, hogy ha a későbbiekben a MagNet Bank nevében telefonál az ügyintéző és érdeklődik az adott tranzakciók jogossága felől, minden esetben ismerjék el az átutalások-, bankkártyával történt tranzakciók kezdeményezését/jogosságát , mert csak így lesz lehetőség a belső csalás felderítésére.  


Természtesen ilyen eljárást a Bank nem kezdeményez, ahogy az MNB, és a Bankszövetség sem.

    FONTOS:
    • Ha visszaélés megelőzése érdekében telefonon keresik azonosítás érdekében, ne adja meg - még magát banki ügyintézőnek kiadó személynek sem - a NetBank/Mobilbank belépési adatait, jelszavát, bankkártya adatait és tranzakcióhoz kapcsolódó jóváhagyó kódokat!
    • Amennyiben nem Ön kezdeményezte az adott tranzakciót, azt soha ne ismerje el!
    • Legyen gyanús, ha fenti okokra hivatkozva keresik és akár órákon keresztül tartják vonalban.
    • Bármilyen apró gyanú esetén szakítsa meg a hívást és haladéktalanul vegye fel Bankunkkal a kapcsolatot, ahol kollégáink segítenek az esettel kapcsolatban.

    További hasznos információkért látogasson el a Biztonságos bankolás oldalunkra, illetve keresse fel a KiberPajzs oldalát.

    Ha Ön vélelmezhetően csalásban éritett, hívja a (+36) 1-766-4544-es telefonszámot és kollégáink segítenek a mielőbbi megoldásban!